Wpisanie do polskiej księgi aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą.
Zagraniczny akt stanu cywilnego wpisuje się do polskich ksiąg stanu cywilnego na wniosek osoby zainteresowanej. Do wniosku (druk do pobrania w Urzędzie Stanu Cywilnego) należy dołączyć odpis aktu zagranicznego lub jego kserokopię potwierdzoną przez organ, który wystawił akt (urodzenia, małżeństwa i zgonu) i jego urzędowe tłumaczenie na język polski. Do umiejscowienia aktu urodzenia dziecka, oprócz zagranicznego aktu urodzenia i jego urzędowego tłumaczenia należy dołączyć:
- odpis aktu małżeństwa rodziców, jeżeli dziecko pochodzi z małżeństwa,
- odpis urodzenia matki, gdy ojcostwo nie zostało ustalone.
Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie wpłaty opłaty skarbowej w wysokości 50 zł za decyzję. Czas oczekiwania na wydanie decyzji o wpisaniu zagranicznego aktu stanu cywilnego do ksiąg miejscowego Urzędu Stanu Cywilnego wynosi jeden miesiąc (wniosek do pobrania w załączniku).
wniosek_o_wpisanie_do_polskiej_ksiegi_aktu_za_granicy.doc |