UWAGA! Strona archiwalna. Aktualny adres: polaniec.bip.gov.pl

Biuletyn Informacji Publicznej  Gmina Połaniec  www.polaniec.pl
Dane
Urząd Miasta
Organy
Rada Miejska
Komisje Rady
Burmistrz
Struktura urzędu
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Inne komisje
Prawo lokalne
Statut Gminy
Atrybuty
Regulamin organizacyjny
Plan zamierzeń Rady Miejskiej
Uchwały Rady
Protokoły
Projekty protokołów
Zarządzenia
Finanse i majątek
Dokumenty kontroli
RCL
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Dz. Urz. Woj. Świętokrzyskiego
Procedury
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Sprawy obywatelskie
° Dane osobowe
° Narodziny
° Małżeństwo
° Akt zgonu
° Akta stanu cywilnego
Działalność gospodarcza
Podatki i opłaty lokalne
Budownictwo i planowanie przestrzenne
Ochrona środowiska i rolnictwo
Gospodarka gruntami
Inne
Gospodarka i rozwój
Ochrona środowiska i rolnictwo
Gospodarka mieniem
Planowanie przestrzenne
Programy rozwoju
Inne
Stowarzyszenia i związki członkowskie
Ewidencja, rejestry, archiwa
Przetargi
Wybory
Tablica ogłoszeń
Inne
Pożytek publiczny i wolontariat
Oświadczenia majątkowe
Informacje nieudostępnione
Serwis
Wyszukiwarka
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Sprawy obywatelskie > Dane osobowe strona główna 
Dane osobowe
 

Procedura wydawania dowodu osobistego.


MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY


Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta i Gminy w Połańcu, ul. Ruszczańska 27, pokój 207, I piętro, tel. (015) 865 05 42 lub (015) 865 01 09.


Godziny pracy: poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530, wtorek: 800 - 1600.


 WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO


WNIOSEK:


Wniosek o wydanie dowodu osobistego można pobrać w Biurze Obsługi Interesanta w połanieckim Urzędzie Miasta i Gminy przy ul. Ruszczańskiej 27. Na stronie BIP można również pobrać gotowy wzór formularza, zwracając uwagę na fakt, iż wniosek o wydanie dowodu osobistego ma postać jednej, dwustronnej kartki A4 (wydruk dwustronny).


Jeżeli wnioskodawca nie posiada jeszcze dokumentu tożsamości powinien legitymować się innym dokumentem ze zdjęciem i danymi osobowymi (np. legitymacją szkolną) lub zgłosić się z rodzicami bądź opiekunem prawnym.


Wniosek składa się w Referacie Spraw Obywatelskich pokój 207, I piętro. Wniosek można składać również za pośrednictwem gminy właściwej ze względu na miejsce pobytu czasowego wnioskodawcy jeżeli jego złożenie w miejscu stałego zameldowania nie jest możliwe. Gmina ta przekazuje wniosek do gminy właściwej ze względu na miejsce pobytu stałego wnioskodawcy, a w przypadku braku takiego miejsca - do ostatniego miejsca jego pobytu stałego.


Wniosek wypełnia i podpisuje osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego. Wniosek o wydanie dowodu osobistego należy złożyć osobiście (małoletni składa wniosek w obecności rodziców lub opiekunów prawnych).


Na uzasadniony wniosek rodziców lub opiekunów dowód osobisty może otrzymać osoba, która nie ukończyła 13 lat. W takiej sytuacji wniosek o wydanie dowodu osobistego składają obydwoje rodzice lub opiekun prawny w obecności małoletniego.


wniosek_o_wydanie_dowodu_osobistego.pdf


 ZAŁĄCZNIKI:


Dwie aktualne, wyraźne fotografie o wym. 3,5 x 4,5 cm przedstawiające osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób, aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.


Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami - fotografie przedstawiające osobę z nakryciem głowy.


Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączania fotografii przedstawiających osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.


Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączania fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej.


Odpis skrócony aktu urodzenia – w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński.


W przypadku osób, które wstąpiły w związek małżeński – odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku. Jeżeli powyższe akty były sporządzane w Urzędzie Stanu Cywilnego w Połańcu doręczanie ich nie jest konieczne.


Na żądanie organu – poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający posiadanie obywatelstwa polskiego, jeżeli dane zawarte w dokumentach budzą wątpliwości co do obywatelstwa osoby.


 


Wydanie dowodu osobistego nastąpi w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku. Dowód osobisty odbiera się osobiście zwracając część B formularza, na którym potwierdza się odbiór dowodu. Osoba małoletnia odbiera dowód osobisty w obecności przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego.


TRYB ODWOŁAWCZY:


W razie odmowy wydania dowodu osobistego odwołanie składa się do Wojewody Świętokrzyskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy w Połańcu. Odwołanie składa się w sekretariacie urzędu pokój 218.


WAŻNE:


Każda osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała na terytorium Polski jest obowiązana posiadać dowód osobisty od ukończenia 18 roku życia oraz od ukończenia 15 roku życia, jeżeli pozostaje w stosunku pracy lub nie zamieszkuje wspólnie z osobami, pod których władzą rodzicielską lub opieką się znajduje.


Każda zmiana danych osobowych, czy adresowych wymaga wymiany dowodu osobistego. Dowód osobisty jest ważny 10 lat, a wydany osobie, która nie ukończyła 18 roku życia – 5 lat. Osobom po ukończeniu 65 roku życia dowód osobisty wydaje się na czas nieoznaczony.


 Opracowała: Bogumiła Niespodziewana.

 
Informację zaktualizowano 2010-03-10 12:06:41, wprowadzający: Bogumiła Niespodziewana, autor: Bogumiła Niespodziewana.
wersja do druku
« powrót