ZEZWOLENIE NA ORGANIZOWANIE IMPREZ MASOWYCH
- Organizator imprezy masowej przeprowadzanej w trybie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 909), jest zobowiązany wystąpić z wnioskiem o wydanie zezwolenia na jej przeprowadzenie nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy .
- Zgodnie z art. 7 ust 1. wspomnianej ustawy do wniosku należy dołączyć:
1. opinie właściwych miejscowo komendantów powiatowych (miejskich) Policji i Państwowej Straży Pożarnej i kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego), które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach,
2. opinię właściwego miejscowo państwowego inspektora sanitarnego,
3. graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający:
- oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności,
- dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych,
- oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
- oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
- informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych, rozmieszczeniu osób na imprezie i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
4. regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy,
5. program i regulamin imprezy wraz z informacją o sposobie udostępnienia ich uczestnikom imprezy,
6. informację o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub na terenie, gdzie impreza masowa będzie zorganizowana, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informację o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku oraz informację o liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, o stanie liczebnym, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służb porządkowej i informacyjnej (szczegółowe informacje nt. służby porządkowej zawiera rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 lipca 2002 r. w sprawie wymogów, jakie powinny spełniać służby porządkowe organizatora imprezy masowej w zakresie wyszkolenia i wyposażenia oraz szczegółowych warunków i sposobów ich działania – (Dz. U. Nr 113, poz. 986),
7. wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej (kierownika do spraw bezpieczeństwa); we wniosku powinno być złożone zapewnienie, że uwzględniono uwagi zgłaszane przez organy opiniujące,
8. pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy,
9. szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia,
10. polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone,
11. w przypadku korzystania w czasie imprezy masowej z dróg w sposób szczególny, konieczne jest uzyskanie zezwolenia w trybie art. 65 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58 poz. 515 z późn.zm.) w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Staszowie ul. Świerczewskiego 7,
12. oryginał dowodu zapłaty opłaty skarbowej.
Wysokość opłaty skarbowej
opłata skarbowa za zezwolenie - 82,00 zł
Wniosek składa się w Referacie Spraw Obywatelskich (pok. 207) lub Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta i Gminy w Połańcu, ul. Ruszczańska 27, tel. (015) 865 05 42 oraz (015) 865 01 09, osobiście lub przez osobę upoważnioną przez organizatora imprezy.
Zezwolenie wydaje się w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku, od decyzji stronom przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
|