bip.umig.polaniec.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Gmina Połaniec www.polaniec.pl
Działalność gospodarcza strona główna 
Działalność gospodarcza
Zezwolenie na zorganizowanie imprezy masowej 

ZEZWOLENIE NA ORGANIZOWANIE IMPREZ MASOWYCH

 

  1. Organizator imprezy masowej przeprowadzanej w trybie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 909), jest zobowiązany wystąpić z wnioskiem o wydanie zezwolenia na jej przeprowadzenie nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy .
  2. Zgodnie z art. 7 ust 1. wspomnianej ustawy do wniosku należy dołączyć: 

1.  opinie właściwych miejscowo komendantów powiatowych (miejskich) Policji i Państwowej Straży Pożarnej i kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego), które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach,

2. opinię właściwego miejscowo państwowego inspektora sanitarnego, 

3.  graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający: 

- oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności,

- dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych,

- oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,

- oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu, 

- informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych, rozmieszczeniu osób na imprezie i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;

4. regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy, 

5.  program i regulamin imprezy wraz z informacją o sposobie udostępnienia ich uczestnikom imprezy, 

6.  informację o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub na terenie, gdzie impreza masowa będzie zorganizowana, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informację o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku oraz informację o liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, o stanie liczebnym, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służb porządkowej i informacyjnej (szczegółowe informacje nt. służby porządkowej zawiera rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 lipca 2002 r. w sprawie wymogów, jakie powinny spełniać służby porządkowe organizatora imprezy masowej w zakresie wyszkolenia i wyposażenia oraz szczegółowych warunków i sposobów ich działania – (Dz. U. Nr 113, poz. 986), 

7.  wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej (kierownika do spraw bezpieczeństwa); we wniosku powinno być złożone zapewnienie, że uwzględniono uwagi zgłaszane przez organy opiniujące,

8.  pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy, 

9.  szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia, 

10. polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone,

11. w przypadku korzystania w czasie imprezy masowej z dróg w sposób szczególny, konieczne jest uzyskanie zezwolenia w trybie art. 65 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58 poz. 515 z późn.zm.) w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Staszowie ul. Świerczewskiego 7,

12.  oryginał dowodu zapłaty opłaty skarbowej.

 

Wysokość opłaty skarbowej

 

opłata skarbowa za zezwolenie - 82,00 zł

 

Wniosek składa się w Referacie Spraw Obywatelskich (pok. 207) lub Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta i Gminy w Połańcu, ul. Ruszczańska  27, tel. (015) 865 05 42 oraz (015) 865 01 09, osobiście lub przez osobę upoważnioną przez organizatora imprezy.

 

Zezwolenie wydaje się w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku, od decyzji stronom przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia.

 

 

 

 

 

 
Informację zaktualizowano 2012-04-23 13:54:46, wprowadzający: Bogumiła Niespodziewana, autor: Bogumiła Niespodziewana

Zobacz:
 Formularze wniosków o wpis do KRS . 
  Biuletyn Informacji Publicznej - bip.umig.polaniec.pl