bip.umig.polaniec.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Gmina Połaniec www.polaniec.pl
Dane strona główna 
Dane
MIASTO I GMINA POŁANIEC 

Z dniem 01.03.2015 roku obowiązuje nowa wersja Biuletynu Informacji Publicznej dostępna na stronie:
http//polaniec.bip.gov.pl

MIASTO I GMINA POŁANIEC
NAZWA GMINY POŁANIEC
RODZAJ gmina
LOKALIZACJA woj. świętokrzyskie, pow. staszowski
KOD 28-230
KOD TERYTORIALNY 2612054 - dla miasta, 2612055 - dla gminy
MIEJSCOWOŚĆ Połaniec, ul. Ruszczańska 27
NIP 866-15-80-228
REGON 0537504
NR KONTA BANKOWEGO 85 9425 0008 0000 2349 2006 0015 BS Połaniec
KONTAKT tel: (+48 15) 8650-305, fax: (+48 15) 8650-328, sekretariat@umig.polaniec.pl
Burmistrz Miasta i Gminy

Jacek Tarnowski,
tel. (+48 15) 8650-305, wew. 419

jacek.tarnowski@umig.polaniec.pl

Zastępca Burmistrza

Jarosław Kądziela
tel. (+48 15) 8655-488, wew. 417
jaroslaw.kadziela@umig.polaniec.pl

Przewodniczący Rady Miejskiej

Stanisław Lolo,
tel. (+48 15) 8650-034, wew. 404

stanislaw.lolo@umig.polaniec.pl

Sekretarz Gminy

Mieczysław Machulak,
tel. (+48 15) 8655-328, wew. 416

mieczyslaw.machulak@umig.polaniec.pl

Skarbnik Gminy

Małgorzata Żugaj,
tel. (+48 15) 8650-036, wew. 312

malgorzata.zugaj@umig.polaniec.pl

 
Informację zaktualizowano 2015-02-26 10:18:44, wprowadzający: Sławomir Mikina
Deklaracja dostępności 

Deklaracja dostępności

Urząd Miasta i Gminy w Połańcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony www.bip.umig.polaniec.pl.

Strona stanowi archiwum Biuletynu Informacji publicznej prowadzonego do 2015 roku. Trwają prace nad przeniesieniem wszystkich niezbędnych danych do aktualnego serwisu dostępnego pod adresem https://polaniec.bip.gov.pl. Ze względu na ich ilość i złożoność nie możemy wskazać terminu zakończenia tych prac.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

W Urzędzie Miasta i Gminy w Połańcu dla strony bip.umig.polaniec.pl przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych, z której wynika, że:

strona internetowa bip.umig.polaniec.pl spełnia częściowo wymagania ustawy.

  • Brak opisów zdjęć, tekstu alternatywnego dla czytników obsługiwanych przez osoby niepełnosprawne.
  • Niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu lub alt zawartego obrazu jest pusty lub go brakuje.
  • W serwisie istnieja pliki przygotowane jako skany dokumentów prapierowych bez funkcji przeszukiwania tekstu. Takie pliki (w miarę możliwości) będą sukcesywnie zamieniane na wersje dostępne cyfrowo.
  • Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie.
  • Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Data ostatniego przeglądu deklaracji dostępności: 2025-03-31.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

W Urzędzie Miasta i Gminy w Połańcu dla strony portal.polaniec.eu przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych.

Wyłączenia:
Na stronie znajdują się dokumenty opublikowane, które są niedostępne z uwagi na fakt, że: - pochodzą z różnych źródeł, - są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt, - opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji, - posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji, pochodzą z innych systemów. - opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Wyłączenia wynikają z przyczyn technicznych, lub wiązałoby się z poniesieniem nadmiernych kosztów.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Informacja o działalności Urzędu Miasta i Gminy w Połańcu w PJM (polskim języku migowym) znajduje się w sekcji "Informacja dla osób niepełnosprawnych".

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej możesz zgłosić do Jakuba Moryto — mejlowo jakub.moryto@poczta.polaniec.eu lub telefonicznie 15 8650602.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Miasto i Gmina Połaniec - aplikacja mobilna

Dla wszystkich zainteresowanych dostępna jest aplikacja mobilna. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej aplikacji: www.polaniec.eu/aplikacja

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową aplikacji mobilnej "Miasto i Gmina Połaniec" możesz zgłosić do Jakuba Moryto — mejlowo jakub.moryto@poczta.polaniec.eu lub telefonicznie 15 8650602.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • numer wersji aplikacji mobilnej oraz informację, w którym dokładnie miejscu jest problem z dostępnością cyfrową,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Dostępność architektoniczna

Urząd Miasta i Gminy w Połańcu mieści się w jednej lokalizacji:

28-230 Połaniec, ul. Ruszczańska 27. Wejście do budynku z poziomu gruntu od strony południowej (Parking pomiędzy budynkiem Urzędu Miasta i Gminy a Centrum Kultury i Sztuki) W budynku tym znajdują się wszystkie referaty jednostki. Część referatów znajduje się na piętrze. Budynek wyposażony jest w schody. Po wcześniejszym poinformowaniu dostępny jest schodowłaz. Dostępni pracownicy znający język migowy. Dopuszcza się wstęp z psem asystującym. W przypadku braku możliwości poruszania się, wszelkie sprawy można załatwić na parterze budynku po przywołaniu danego pracownika przez pracownika Biura Obsługi Interesanta. W pobliżu obiektu znajduje się miejsce parkowania dla osób niepełnosprawnych.

Budynek Urzędu Miasta i Gminy w Połańcu wyposażony jest w kontrastowe oznakowania w postaci:

  • kontrastowe oznaczenie stopni,
  • kontrastowe oznaczenie drzwi wraz tabliczkami z opisem w alfabecie  Braille'a,
  • kolorowe ścieżki prowadzące  z konkretne miejsca wraz z ostrzegawczymi uwypukleniami,
  • rampa progowa dla wózków inwalidzkich,
  • tyflomapy,
  • pętle indukcyjne.

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W Biurze Obsługi Interesanta dostępne są pętle indukcyjne.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848

 
Informację zaktualizowano 2025-03-31 13:57:18, wprowadzający: Jakub Moryto
  Biuletyn Informacji Publicznej - bip.umig.polaniec.pl