Uzyskanie ulgi podatkowej w formie: a) odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenia zapłaty podatku na raty b) odroczenia lub rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę c) umożenia w całości lub w części zaległości podatkowych odsetek za zwłokę.
Podstawy prawne: - przepisy regulujące stosowanie ulg podatkowych można znaleźć w art. 67a § 1 i 67b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja Podatkowa (Dz.U. z 2005r. Nr 8 poz. 60 z późn. zm.)
- przepisy dotyczące pomocy publicznej- ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczącej pomocy publicznej (Dz.U. z 2004 r. Nr 59 poz. 404 z późn. zm.) (Dz. U. z 2006r. Nr 245, poz 1775.) - zakres i formę składanych przez przedsiębiorcę informacji można znaleźć w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 listopada 2002r. w sprawie wzoru formularza informacji o pomocy uzyskanej przez przedsiębiorcę (Dz, U. z 2002r. Nr 196 poz. 1654) - przepisy określające sposoby obliczania wielkości otrzymanej pomocy publicznej w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 19 września 2006r. w sprawie szczegółowego sposobu obliczania wartości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach (Dz.U. z 2006r. Nr 183 poz. 1355.) Termin załatwienia: Niezwłocznie po złożeniu podania wraz z kompletem załączników, nie później niż w ciągu jednego miesiąca Wymagane dokumenty: Podanie plus załączniki: 1) Dla osób fizycznych: a) nie prowadzących działalności gospodarczej: - zaświadczenia z zakładu pracy o wysokości dochodów, - odcinki rent, emerytur, - zaświadczenia z Powiatowego Urzędu Pracy w Staszowie, - zaświadczenie o formie przyznanej pomocy z Ośrodków Pomocy Społecznej, - wypełniony druk oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy. b) prowadzących działalność gospodarczą: - zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o wysokości dochodów za rok poprzedzający rok , w którym podatnik składa podanie, - informacja o udzielonej pomocy publicznej za 3 ostatnie lata (budźetowe), - wypełniony druk oświadczenia o stanie majątkowym. c) inne załączniki: - orzeczenie komisji lekarskiej stwierdzającej inwalidztwo, - zaświadczenie lekarza specjalisty o konieczności długotrwałego leczenia, - rachunki za wykupione leki, - inne. 2) Dla osób prawnych: - sprawozdania F01, - bilansu, - rachunku wyników, - opinii banku o stanie prowadzonego rachunku bieżącego, - inne. Tryb odwoławczy: - podatnikowi służy prawo wniesienia odwołania od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Połaniec.
Uwagi: Sprawę można załatwić w pokoju 107 i 124 w Urzędzie Miasta i Gminy.
|