UWAGA! Strona archiwalna. Aktualny adres: polaniec.bip.gov.pl

Biuletyn Informacji Publicznej  Gmina Połaniec  www.polaniec.pl
Dane
Urząd Miasta
Organy
Rada Miejska
Komisje Rady
Burmistrz
Struktura urzędu
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Inne komisje
Prawo lokalne
Statut Gminy
Atrybuty
Regulamin organizacyjny
Plan zamierzeń Rady Miejskiej
Uchwały Rady
Protokoły
Projekty protokołów
Zarządzenia
Finanse i majątek
Dokumenty kontroli
RCL
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Dz. Urz. Woj. Świętokrzyskiego
Procedury
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Sprawy obywatelskie
Działalność gospodarcza
° Formularze wniosków o wpis do KRS
Podatki i opłaty lokalne
Budownictwo i planowanie przestrzenne
Ochrona środowiska i rolnictwo
Gospodarka gruntami
Inne
Gospodarka i rozwój
Ochrona środowiska i rolnictwo
Gospodarka mieniem
Planowanie przestrzenne
Programy rozwoju
Inne
Stowarzyszenia i związki członkowskie
Ewidencja, rejestry, archiwa
Przetargi
Wybory
Tablica ogłoszeń
Inne
Pożytek publiczny i wolontariat
Oświadczenia majątkowe
Informacje nieudostępnione
Serwis
Wyszukiwarka
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Działalność gospodarcza strona główna 
Działalność gospodarcza
Zezwolenie na zorganizowanie imprezy masowej 

ZEZWOLENIE NA ORGANIZOWANIE IMPREZ MASOWYCH

 

  1. Organizator imprezy masowej przeprowadzanej w trybie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 909), jest zobowiązany wystąpić z wnioskiem o wydanie zezwolenia na jej przeprowadzenie nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy .
  2. Zgodnie z art. 7 ust 1. wspomnianej ustawy do wniosku należy dołączyć: 

1.  opinie właściwych miejscowo komendantów powiatowych (miejskich) Policji i Państwowej Straży Pożarnej i kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego), które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach,

2. opinię właściwego miejscowo państwowego inspektora sanitarnego, 

3.  graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający: 

- oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności,

- dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych,

- oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,

- oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu, 

- informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych, rozmieszczeniu osób na imprezie i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;

4. regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy, 

5.  program i regulamin imprezy wraz z informacją o sposobie udostępnienia ich uczestnikom imprezy, 

6.  informację o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub na terenie, gdzie impreza masowa będzie zorganizowana, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informację o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku oraz informację o liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, o stanie liczebnym, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służb porządkowej i informacyjnej (szczegółowe informacje nt. służby porządkowej zawiera rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 lipca 2002 r. w sprawie wymogów, jakie powinny spełniać służby porządkowe organizatora imprezy masowej w zakresie wyszkolenia i wyposażenia oraz szczegółowych warunków i sposobów ich działania – (Dz. U. Nr 113, poz. 986), 

7.  wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej (kierownika do spraw bezpieczeństwa); we wniosku powinno być złożone zapewnienie, że uwzględniono uwagi zgłaszane przez organy opiniujące,

8.  pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy, 

9.  szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia, 

10. polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone,

11. w przypadku korzystania w czasie imprezy masowej z dróg w sposób szczególny, konieczne jest uzyskanie zezwolenia w trybie art. 65 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58 poz. 515 z późn.zm.) w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Staszowie ul. Świerczewskiego 7,

12.  oryginał dowodu zapłaty opłaty skarbowej.

 

Wysokość opłaty skarbowej

 

opłata skarbowa za zezwolenie - 82,00 zł

 

Wniosek składa się w Referacie Spraw Obywatelskich (pok. 207) lub Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta i Gminy w Połańcu, ul. Ruszczańska  27, tel. (015) 865 05 42 oraz (015) 865 01 09, osobiście lub przez osobę upoważnioną przez organizatora imprezy.

 

Zezwolenie wydaje się w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku, od decyzji stronom przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia.

 

 

 

 

 

 
Informację zaktualizowano 2012-04-23 13:54:46, wprowadzający: Bogumiła Niespodziewana, autor: Bogumiła Niespodziewana

Zobacz:
 Formularze wniosków o wpis do KRS . 
wersja do druku
« powrót